ZOO: Martina Hudečková, dvorní dabérka Renée Zellweger, má dnes narozeniny
Reakce k článku
Podělte se o svou reakciHerečkou se stala tak trochu „z lenosti“
Martina Hudečková byla hostem Alex Mynářové v Českém rozhlase, kde ji pobavil dotaz, zda se herečkou stala z lenosti. Něco na tom možná bude. Velkou roli při jejím rozhodování, jakým směrem se vydat, hrál fakt, že na Pražské konzervatoři nebyla matematika. To byl, jak říká, veliký hnací motor. Herectví ale samozřejmě není o lenosti.
Její tatínek byl režisérem Národního divadla a vždy se jednoznačně stavěl proti tomu, aby se stala herečkou. Je to prý práce, která zahrnuje hodně hořkosti a jen tu a tam trochu slávy. Měl blízko k muzice a tímto směrem se také snažil dceru vést. Hudba je však pro Martinu Hudečkovou nejkrásnějším koníčkem, zatímco divadlo zaměstnáním.
První angažmá měla v Divadle Jiřího Wolkera, kde ji tatínek viděl v představení Anouilhova Skřivánka, což pro Martinu byla velká satisfakce. Právě po něm se jí otec v jistém smyslu omluvil. Ne že by změnil názor na herectví a hrozný divadelní život, ale uznal, že v případě jeho dcery to nějak půjde.
Bridget jí přinesla cenu Františka Filipovského
Během rozhovoru pro Český rozhlas došla samozřejmě řeč i na to, že Martina Hudečková je už dvacet let dvorní dabérkou herečky Renée Zellweger. Za roli ve snímku Dítě Bridget Jonesové dostala v Přelouči cenu Františka Filipovského za nejlepší ženský herecký výkon v dabingu.
Jak se ale vlastně k dabování Bridget dostala? Speciální roli jí nabídla režisérka Lucie Svobodová. Tenkrát bývala příprava na dabování jiná, pomalejší než dnes. Herečka tak měla dostatek času se psychicky připravit. Nemohla ale počítat s tím, že se zrodí celá slavná filmová trilogie. Na dabování Renée Zellwegerové je nejtěžší, že hraje specifickým způsobem, který nemusí každému vyhovovat.
Spousta hereček, které jsem kdy dabovala, se v podstatě zlehounka nadechne a začne rovnou mluvit. Renée Zellweger, než promluví, udělá čtyři obličeje, dvě grimasy, jednou se nadechne, vydechne, odplivne, znova nadechne, frkne a pak teda promluví. Problém byl se tohle naučit, sledovat ji jako ostříž a nenechat se nachytat, protože to, že se nadechne, vůbec nic neznamená.
Nebyla to však nejtěžší postava, s níž měla Martina tu čest. Před nějakými třiceti lety dabovala film s Jodie Foster, který se jmenoval Nell (1994). Vyprávěl o holčičce, která vyrostla v lese, kde ji vychovávala jen maminka postižená mrtvičkou, takže ovládala pouze polovinu obličeje. Mluvila velmi specificky a holčička se to naučila od ní. Hrozilo, že z toho vzejde karikatura, čehož se Martina Hudečková upřímně obávala. Asi to bylo to nejtěžší, co kdy dělala.
Přejeme Martině Hudečkové k dnešním narozeninám všechno nejlepší, hodně zdraví a štěstí i další hezké role v dabingu, filmech i seriálech.
Reakce k článku
Podělte se o svou reakci