Jaká byla atmosféra ve Višňové po ukončení natáčení Chalupářů a která seriálová rekvizita byla k nesehnání
Reakce k článku
Podělte se o svou reakciVe Višňové se točily jen exteriéry kolem domku. Právě dvorek u domu se filmařům líbil, když vybírali lokace pro seriál. Natáčení interiérů bylo potom mnohem jednodušší ve filmových ateliérech.
Původní majitelkou chaloupky Evžena Humla byla Milena Lukšanová a z filmařů radost neměla. Celý obchod domluvil její manžel, který za natáčení kolem chalupy dostal 7 tisíc korun odškodné a 18 tisíc řádný nájem.
V chalupě tenkrát bydlela poměrně početná rodina, pro kterou nebylo snadné v té době v domě žít, protože často museli být uvnitř nebo naopak venku a čekat, až bude dotočeno. Majitelka si postěžovala, že po filmařích zůstal pěkný nepořádek.
Po prvním úspěchu v televizi začaly do Višňové jezdit organizované zájezdy pátrající po místech, které jsou v seriálu. Paní Lukšanová se novinářům svěřila, že řadu let nemohli mít ani zvonek, protože zástupy zvědavců by je přivedly k šílenství.
Zřejmě nejatraktivnější rekvizitou, kterou kdy filmaři v seriálech měli, byl orchestrion. Ten se ovšem do Višňové nikdy nedostal, protože byl v Hostivařských ateliérech.
Orchestrion je mechanický hudební nástroj a rekvizitářům dalo pořádně zabrat jeho shánění. Orchestrion nikde nebyl. Nakonec jednoho veterána objevili v muzeu hudebních nástrojů. Měl ale jednu vadu. Nehrál. Na to se ale přišlo až v okamžiku, kdy se začalo natáčet.
A byl to právě všeuměl Kemr, který za asistence Sováka trochu hudebního veterána poladil. Jenže pořád to nebylo ono a muzejní kousek si vysloužil od herců kopanec. A hle, najednou začal hrát. Scény s kopáním a boucháním do postranice tak nebyly jen na oko, ale sloužily opravdu k tomu, aby se spustila hudba.
Mimochodem, dnes jsou orchestriony opravdovou raritou a v celé zemi je jen několik kousků.
Reakce k článku
Podělte se o svou reakci- kniha Legendární seriál Chalupáři - Příběh natáčení a osudy jeho hrdinů,
- autorský text