Retro reklamy, které by dnes neprošly. V 90. letech jsme je milovali, teď by je zakázali


Reakce k článku
Podělte se o svou reakciPohřební závody
V roce 1998 vznikla reklama pro BESIP (oddělení ministerstva dopravy, které koordinuje bezpečnost silničního provozu v ČR), kterou režírovali Martin Pasecký, Jakub Kohák, Jiří Pleskot a Martin Charvát. Reklama zobrazovala pokojný pohřební průvod, který narušila hlasitá skupina jedinců s hudebníky a nesla na ramenou rakev. Skupina se řítila přes hřbitov, srazila se s účastníky pohřbu, a nakonec hodila svou rakev do připraveného hrobu. Reklama končila sloganem: „Užijte si rychlost… až do konce.“ Zadavatel reklamy ji nakonec zakázal kvůli kontroverznímu obsahu.
Fernet jako kamarád do deště
Reklama na Fernet z roku 2007 vsadila na Sagvana Tofiho a odkaz na film Kamarád do deště. V klipu Sagvan prochází deštěm a hovoří o tom, že když je svět krutý a nic se nedaří, potřebujete nějakého kamaráda, který ho podrží. Jednalo se právě o Fernet. Rada pro reklamu i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tuto reklamu označily za nemravnou, protože nabádala k řešení problémů alkoholem.
Fidorka: Když musíš, tak musíš
V roce 2001 uvedla Fidorka reklamu s malou holčičkou ve žlutém, která spatří auto se spolujezdkyní držící Fidorku. Na přechodu hodí holčička na auto panenku, aby řidič zastavil a ona tak mohla ukrást Fidorku. Reklama končila sloganem:
Když musíš, tak musíš.
Rada pro reklamu ji označila morálně za hranou, protože zobrazovala dítě bez dozoru a nabádala k násilí. Přesto však reklama získala řadu ocenění.
Indulona jako univerzální pomocník v domácnosti
Reklama na Indulonu z roku 1997 zobrazovala, jak lze tento krém použít nejen na ruce, ale i například k ozdobení dortu či čištění zubů. Groteskní styl reklamy a projev herce Leoše Suchařípy z ní učinily bizarní klenot tehdejší doby. Dnes by však takové použití kosmetického produktu v reklamě bylo nepřijatelné.
Tavený sýr místo cigaret za školou
V roce 1998 uvedla Pribina reklamu, ve které účinkuje skupina dětí za školou, nabízelo by se, že zde děti kouří. Avšak místo kouření cigaret zde skupina tajně maže chleba taveným sýrem. Reklama měla působit humorně, ale dnes by byla považována spíše za nevhodnou kvůli zobrazování dětí v situaci spojené s porušováním školních pravidel, a to i když šlo o nevinnou činnost.
Reakce k článku
Podělte se o svou reakci