Quibi po dvou letech fungování končí, platformu pohřbila koronavirová pandemie
Reakce k článku
Podělte se o svou reakciDobrý nápad, zajímavý motiv, slabší zpracování. Tak by se dala charakterizovat streamovací služba Quibi, o které mnozí v České republice nejspíš ani neslyšeli. Přitom vývoj samotné platformy stál skoro 2 miliardy dolarů.
Koncept aplikace
Quibi je zkratka pro název Quick bites, nebo-li jednohubky. S novým nápadem, jak přenést televizní obsah do telefonů, přišel Jeffrey Katzenberg, který za vývojem Quibi stojí. Celý koncept platformy spočíval v tom, že uživatel si mohl na svém mobilním zařízení pouštět obsah, který trval maximálně 10 minut. Pořady měly být informativní, ale i zábavné, hlavně bez nudného balastu, který bude jednotlivé epizody schválně prodlužovat. V jistém smyslu se Quibi podobalo Netflixu nebo YouTube.
Raketový vzestup a ještě raketovější pád
Vše nasvědčovalo tomu, že se jednoho dne stane Quibi obrovským konkurentem platforem výše zmíněných. Skvělou budoucnost předpovídalo už jenom to, kdo aplikaci založil. Jeffrey Katzenberg dříve pracoval pro Disney Entertainment a dokázal pro Quibi ulovit takové hvězdy jako Sophie Turner, Liam Hamsworth nebo některé členy rodiny Kardashianových.
Po několika měsících se ale začaly objevovat ne příliš lichotivé recenze co se obsahu týká a výnosy společnosti už nebyly tak vysoké.
Quibi mělo být revoluční, měla to být televize v kapse. Cílovou skupinou vývojářů byli lidé, kteří se nepohybují příliš doma, ale tráví čas třeba na cestách do a ze zaměstnání, studenti, kteří rovněž při cestě do školy nebo o přestávkách mají několik minut čas na to, aby zhlédli jednu krátkou epizodu seriálu apod.
Tento zajímavý koncept však pohřbila koronavirová pandemie. Karanténa a homeoffice, to vše sehrálo obrovskou roli při krachu Quibi, lidé zkrátka nepotřebovali vyplnit čas, než přijede autobus.
Reakce k článku
Podělte se o svou reakci