Pulp Fiction (1994): Tarantinův scénář byl plný hrubek a připomínal zápisky šílence
Reakce k článku
Podělte se o svou reakciProducenti si sice u Quentina Tarantina vyhradili právo prvního čtení, ale scénář smetli ze stolu."Je to nechutné, není na tom nic vtipného a vůbec to nedává smysl. Ten chlap je mrtvý, a přitom pořád žije, o co tu jde?" ptali se zaměstnanci studia a rukopis označili za příliš "dementní" na to, aby ho přijali do produkce.
Tarantino své dílo sepsal na sklonku roku 1992 v Amsterdamu, kde se na tři měsíce ubytoval v malém pokoji bez telefonu, protože chtěl mít pro tvorbu absolutní klid. Vlastoručně popsal dvanáct školních sešitů, které pak s sebou odvezl zpátky do Los Angeles a předal je své známé Lindě Chen, aby mu vše přepsala na stroji.
"Vypadalo to jako zápisky šílence," vzpomínala Linda. "Rukopis se nedal přečíst, na každé straně bylo snad tisíc hrubek. Když jsem je všechny opravila, Quentin je tam chtěl vepsat zpátky, protože se mu líbily."
Prosadit takový scénář u producentů bylo oříškem. Po neúspěšném obíhání různých filmových studií ho přijala až společnost Miramax. Její zástupci se pro Pulp Fiction naopak nadchli a na jeho natočení poskytli Tarantinovi 8,5 milionu dolarů. Měli prozíravou mysl, jelikož snímek celosvětově vydělal 214 milionů USD, a dokonce se dočkal i jednoho Oscara - paradoxně právě za nejlepší původní scénář.
Reakce k článku
Podělte se o svou reakci