Parazit (2019): Na třídní rozdíly máme citlivé anténky, říká režisér
Reakce k článku
Podělte se o svou reakciNámět v režisérovi uzrával několik let a postupně v něm narůstal. "Jako parazit," zasmál se Pon Džun-ho. "Ani nevím, kdy mi vlastně vstoupil do těla."
"Protože žiju v Soulu, chtěl jsem natočit příběh o lidech ze sousedství a podívat se na jejich životy jakoby pod mikroskopem. Takovou komorní, ale přitom hlubší sondu," vysvětlil režisér.
Téma bohatí versus chudí podlě něho není v umění žádnou novinkou: "Myslím, že všichni tvůrci, všichni umělci a nakonec i každý člověk se nějakým způsobem o třídní rozdíly zajímá. Když vidíme neznámé lidi na ulici nebo v metru, v duchu odhadujeme, kolik asi vydělávají peněz, všímáme si, jaké nosí oblečení, jakým jezdí autem. Je to přirozené, protože žijeme v kapitalismu. Všichni máme velmi citlivé anténky na třídní rozdíly."
Režisér Pon Džun-ho přitom v Parazitovi nestraní ani jedné, ani druhé straně, spíš vyhmátl ty negativní vlastnosti obou a dokázal se jim zasmát. Ovšem drsným, korejským způsobem.
Reakce k článku
Podělte se o svou reakci