Nízkorozpočtové filmy, které vydělaly překvapivě hromadu peněz
Reakce k článku
Podělte se o svou reakciStudia tedy občas ráda sáhnou po nízkorozpočtovém filmu, který má určitý potenciál velkého zisku. Není ojedinělé, že film s rozpočtem 10 milionů dolarů vydělá i 100 milionů dolarů. K tomu pomáhá odborná kritika, vhodně vydané datum uvedení do kin a vhodně vybraná marketingová strategie.
Mezi filmy, které vydělaly více, než se očekávalo, patří například snímky:
Americké graffiti (1973)
George Lucas je známý především filmovou sérií „STARS WARS“, ale v době, kdy ještě nebyl hvězdou, se mu jen těžce získávaly finance na projekty. A tak byl spokojený, když od studia Universal dostal příslib 750 tisíc dolarů. Když ale předložil hotový projekt, dostal pokyn k výměně střihače a přepracování filmu. Nakonec se studiu ani moc nechtělo snímek pustit do kin, ale přesvědčili je nadšení diváci ze zkušebního promítáni. A to netušili, že film dostane 5 nominací na Oscara, 3 nominace a jednu výhru ceny Zlatý glóbus a Cenu newyorských filmových kritiků za nejlepší scénář. Film vydělal 115 milionů dolarů, na tu dobu to byl slušný zisk.
Annabelle (2014)
Snímek Annabelle měl sice jako mnoho hororů řadu špatných kritik, ale film o strašidelné panence, s rozpočtem 6,5 milionu dolarů jen během zahajovacího víkendu vydělal 37,1 milionu dolarů, a to se počítalo s tím, že film vydělá v úhrnu asi 20 milionů. Výhodou byla dobře vedená reklamní kampaň v sociálních médiích, a tak nakonec na domácím trhu film na tržbách získal 84,2 milionů dolarů a celosvětově přinesl studiu 257 milionů dolarů.
Prequel k filmu z roku 2017 už byl kritiky přijat lépe a s investicí 15 milionů dolarů vydělal celosvětově 306,5 milionů dolarů.
Záhada Blair Witch (1999)
Tento hororový snímek se stal kulturním a kasovním fenoménem. Film o skupině studentských filmařů, kteří se snaží odhalit místní tajemnou legendu, měl rozpočet pouhých 25 tisíc dolarů, i když nakonec se investice vyšplhaly na 60 tisíc dolarů. Jen v Americe vydělal 140,5 milionů dolarů a celosvětově závratných 246,8 milionů. A to byl natočený za 8 dní a ani neměl pořádný scénář a herci často improvizovali.
Film byl promítnutý na jednom z menších festivalů bez velké publicity. Diváci odcházeli z kina a přemýšleli, zda viděli horor nebo dokument. Toho bylo využito k marketingovým účelům a poprvé byl v tak velké míře pro propagaci využitý internet a způsobil kolem filmu pořádný rozruch. A zafungovalo to. Dodnes se film drží na předních místech ve výdělku hororových snímků.
Reakce k článku
Podělte se o svou reakci