Celebrity pod lupou: Z naivní doktorky Čeňkové už je aktivní důchodkyně a vypadá na padesát

Celebrity pod lupou: Z naivní doktorky Čeňkové už je aktivní důchodkyně a vypadá na padesát
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Pětasedmdesátileté herečce bychom její vitalitu mohli závidět. Stále štíhlá, se vzpřímenou postavou, jasnou myslí a s nabídkami práce. Nemusí se prodávat do reklam ani do laciných seriálů. V mládí stihla i založit rodinu a dnes si užívá vnoučat.

Asi nebylo v Československu člověka, který by si na ni nevzpomněl v její nejslavnější seriálové roli. Jako doktorka Čeňková působila trochu ostýchavě, ale především lidsky. Její postava mladé doktorky budující si kariéru a hledající lásku patřila v seriálu Nemocnice na kraji města k těm nejoblíbenějším.

Navzdory pesimismu primáře Sovy se ve svém oboru dokázala prosadit, držet krok s muži, kteří na ortopedii vládli, a smířit se i s tím, že rodinný život nebude jejím osudem. To však bylo jen před kamerou, protože právě v období, kdy ji seriál vystřelil na vrchol popularity, už vychovávala doma malého syna.

Znovu se do povědomí velké skupiny diváků dostala rolí v komedii S tebou mě baví svět, kde si zahrála jednu z manželek dobrodružných otců, kteří vzali děti na akci „Apalucha“.  A do života úspěšné herečky přišlo druhé dítě, tentokrát dcera Adélka.

Několikanásobná babička však odmítá trávit dny vařením marmelád a stěžováním si na moderní svět a i na prahu sedmdesátky si klidně troufla na roli babičky, která ještě neztratila sexuální apetit. V komedii Ženy v pokušení si dokázala i poslední měsíce života užít s noblesou a humorem.

Dokonce i v nedávných filmech Poslední aristokratka a Aristokratka ve varu neztratila smysl pro humor a se svou ořechovicí pasovanou do role životabudiče přidala do komedií něco navíc.

Pokud jde o divadlo, asi není třeba připomínat, jak moc práce odvedla. Nakonec se však rozhodla svůj druhý domov opustit. Divadlo Na Fidlovačce před ní opustil její společník Tomáš Töpfer a na všechno zůstala sama. Nechtěla zradit herce, kteří jí pomohli slávu obnoveného divadla vzkřísit, ale po čase už přenechala kormidlo další generaci.

Původní plán byl věnovat se konečně rodině. Jak už to však u úspěšných herců bývá, většina z nich neumí ze dne na den vyměnit popularitu za pečení buchet.

Na svůj první velký úspěch v roli doktorky Čeňkové vzpomíná ráda. Jak v jednom rozhovoru uvedla, v době, kdy se seriál dostal na obrazovky, byla podobně jako ostatní herci zaskočená tak velkou popularitou, kterou jí seriál přinesl. Nebylo to sice příjemné, ale tak velký úspěch jí nastavil laťku, jak by měla být její herecká práce vnímána. A jak řekla, snažila se ji nepodlézat.

O druhé sérii trochu pochybovala. Seriál se odklonil od nemocničního prostředí a řešil spíše společenské problémy. Na chirurgii tam moc místa nezůstalo. Ale diváci i druhou sérii přijali dobře. Třetí série se jí líbila mnohem víc, protože Lucie Konášová napodobila styl Jaroslava Dietla a každé postavě vypracovala „dietlovský“ osud. Na chvíli vrátila do seriálu i Ladislava Chudíka – legendu první série. Herec, který už žil v ústraní, si velmi považoval, že se na jeho postavu nezapomnělo.

Eliška Balzerová ráda vzpomíná i na komedii S tebou mě baví svět. S Janou Šulcovou už byly tehdy obě maminky, a proto trochu trpěly, když sledovaly osudy dětí na place. Děti se opravdu brodily sněhem a užily si pořádnou zimu. Herečky se o ně mimo kamery staraly, jako by to byly jejich vlastní děti. To se odrazilo i na srazu herců po dvaceti letech, kdy se dospělé děti přihlásily pozdravem: „Mami, mami!“

Zdroje článku:
  • Magazín Právo Roč. 29, č. 114, Dana Braunová,
  • csfd.cz,
  • Autorský text