Big Brother: Někde se vloudila chybička. Místo sledování sociálního experimentu se diváci nudí
Reakce k článku
Podělte se o svou reakciA dospělí se jen usmívali. Konečně by dospělejší osazenstvo (až na dva soutěžící mladší 25 let) mohlo nabídnout alespoň občas zábavu. Mezi soutěžícími se dokonce našli dva lidé starší čtyřiceti let a celá řada těch, kdo už mají za sebou oslavu pětatřicátých narozenin.
Jenomže už po prvním dvouhodinovém LIVE STREAMU bylo jasné, že v domě panuje nuda. Není to lepší ani teď a večerní hodinové sestřihy asi nemají z čeho vybírat, protože žádná velká zábava není ani tam. Diváci se tak opakovaně dívají na stejné záběry.
Esencí sledovanosti by měly být soutěže a mise, ale ty připomínají hry z letního dětského tábora, a to odpuzuje diváky, kteří už na tábory pár let nejezdí. Něco je tedy špatně. Na takové hry měli do domu Big Brothera nastoupit sotva dospělí soutěžící, kteří by u takové zábavy nepůsobili trapně.
Pokud jsou v domě lidé jako Ella (38), Petra (46), Roland (43), Barbara (37), David (37) atd., nebude zrovna nejlepší zábavou pro diváky sledovat, jak si hrají na kněžny a sluhy v dámských čepcích nebo jak jazykem šroubují kolečko. To je opravdu ten slibovaný sociální experiment?
Navíc většina lidí, co se alespoň občas dívá odpoledne na živé vysílání, si stěžuje na přerušování pořadu (cenzura?).
Večerní sestřihy jsou cíleně divákům předkládány tak, aby se jim znelíbili někteří ze soutěžících. Poslední dny se kamery mnohem více času věnovali Andrejovi a Katrin než všem ostatním dohromady. Nemělo by být cílem „her“, „soutěží“ a „misí“ zapojit do dění v domě právě ty soutěžící, kteří si buď hrají s činkami, nebo polehávají na gaučích?
Pokud měl děj oživit generační rozdíl soutěžících (máma od rodiny, opožděna poďobaná puberťačka atd.), tak to moc zábavy nepřináší. Infantilní hry odrazují diváky střední generace, věk účastníků zase mladou generaci. Navíc to, že se kamery a střihači soustřeďují na labilní a mírně psychopatické jedince, je předhazuje divákům k vyřazení, zatímco šedé myšky, které si hledí svého, úspěšně proplouvají dál. Až diváci vyhodí z domu tu akčnější polovinu obyvatel, tak zbytek rovnou mohou tvůrci pořadu posadit do letadla a poslat domů. Alespoň ušetří na jídle, které by tam během meditování a cvičení osazenstvo domu zkonzumovalo, za energie, které jsou třeba na vyhřívání bazénu, a provoz 58 kamer a mzdy štábu.
Když byl Big Brother v Česku poprvé, jeho nízká sledovanost se dávala do spojitosti s konkurenčním pořadem Vyvolení, který nabízel atraktivnější podívanou. Tentokrát diváci nejspíš utečou ke sledování pohádek a stokrát reprízovaných komedií, které už se začínají na obrazovkách s blížícím se vánočním časem objevovat.
Reakce k článku
Podělte se o svou reakci- Autorský text